آموزش تولید زغال فشرده با انواع دستگاه تولید زغال

آموزش صفر تا صد تولید زغال فشرده

راه اندازی خط تولید مشاغل مختلف نیاز به آموزش و تجربه لازم دارد. دستگاه تولید زغال یکی از خطوط تولیدی است که برای بازدهی و بهره دهی احتیاج به شناخت و آموزش دارد. انواع متفاوتی از این دستگاه ها در بازار به چشم می خورد. شرکت گلدرکورد به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های تولید زغال به شمار رفته و در راه اندازی خط تولید زغال در ایران تخصص دارد. لذا توصیه می شود برای آموزش تولید زغال فشرده و خرید دستگاه های مختلف به این شرکت مراجعه نمایید. در این مقاله ضمن معرفی مکانیسم دستگاه های تولید زغال به آموزش خط تولید آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

دستگاه تولید زغال چیست؟

دستگاه تولید زغال نوعی تجهیزات صنعتی به شمار می رود. ارزش حرارتی زغال چوب بسیار بالاتر از سوزاندن چوب بوده و همچنین زغال چوب نسبت به چوب سازگارتر با محیط زیست است. سوزاندن چوب می تواند دود آلاینده زیادی تولید کند؛ در حالی که در فرآیند تولید زغال چوب آلودگی وجود ندارد.
دستگاه تولید زغال یک ماشین مخصوص طراحی شده با قدرت پرس بالاست که به ویژه برای ساخت محصولات مطابق با محصول قرص یا شکل قالب تهیه شده است. این سیستم که برای تولید محصولات با ظرفیت بالا آماده شده، می تواند با سیستم هیدرولیک خود که در فشار تقریباً 130 بار کار می کند، قدرت پرس بسیار بالایی را به دست آورد و قادر به گرفتن قدرت پرس مورد نیاز برای تولید بسیاری از محصولات زغال فشرده است. برای محصولات زغال فشرده، مناطق کاربردی مشروط به آزمایش‌ های تحقیق و توسعه در دسترس هستند.
به وسیله هماهنگ سازی و اتوماسیون، دستگاه تولید زغال، محصول پودر را به شکل های مختلف تبدیل کرده و آن را به یک محصول بسته بندی شده ارائه می کند که به دست مصرف کننده نهایی می رسد. گلدرکورد، بزرگترین ارائه کننده دستگاه تولید زغال بوده که آموزش تولید زغال فشرده را نیز بر عهده دارد.

آشنایی با فواید دستگاه تولید زغال

دستگاه تولید زغال دارای فواید بیشماری مانند موارد زیر است؛

  • عملکرد تمام اتوماتیک
  • ظرفیت تولید بالا
  • تجهیزات با کیفیت بالا
  • کاملا بهداشتی
  • طراحی دلخواه
  • قدرت بالا
  • تنوع خروجی محصول

مزایای دستگاه تولید زغال

دستگاه تولید زغال محصول با کیفیت ارزش حرارتی بالا ارائه می کند. از آنجایی که میزان مواد فرار کم است، احتراق برای مدت طولانی فراهم می شود. محتوای کربن ثابت بالا، سوزاندن آن را در مقایسه با سایر زغال‌ها مقرون به صرفه ‌تر و کارآمدتر می‌ کند. مقدار خاکستر کم بوده و کمتر از 15درصد وزن اولیه آن است. فقط با قدرت پرس تولید می شود و فاقد هرگونه مواد شیمیایی است. دمای بالا را تا پایان احتراق حفظ می کند. در هنگام احتراق، دوده یا بو تولید نمی کند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدون آلودگی هوا و ایجاد مزاحمت برای محیط اطراف خود یک استفاده دلپذیر داشته باشید.
همچنین دستگاه تولید زغال به سلامت شما آسیبی نمی رساند. در مقایسه با سایر زغال‌ ها بیشترین زمان سوختن را دارد. به طور متوسط ​​4 تا 5 ساعت می سوزد و بعد از شروع سوختن نیازی به توجه خاصی ندارد. نحوه سوختن آن شبیه سایر زغال های چوب است. زغال ها را به صورت عمودی روی آتش قرار دهید. سوراخ ها راحت تر مشتعل می شوند؛ زیرا به عنوان دودکش عمل می کنند. پس از اتمام فرآیند پخت، می توانید زغال باقیمانده را با آب خاموش کرده و دوباره استفاده کنید. برای خرید دستگاه تولید زغال و یا آموزش تولید زغال فشرده با تکنسین های گلدرکورد در ارتباط باشید.

روند تولید با دستگاه تولید زغال

زغال پودر شده با مخلوط کن مخصوص مرطوب شده و در سیستم گنجانده می شود. در اینجا، به وسیله مکانیزم مخصوص، زغال سنگ پودر شده کمی مخلوط شده و داخل محفظه های قالب در وزن های مورد نظر پر می شود. قالب ها که با یک سیستم محرک مخصوص چرخانده می شوند، محصول اضافی را در محفظه های قالب تخلیه کرده و به ایستگاه پرس بعدی منتقل می کنند.
به وسیله دیوار پرس ساخته شده از فولاد مخصوص، با کمک بازوهای هیدرولیک، محصول در قالب در محفظه های قالب با دیواره پرس، با فشار بالا در میله های بالا پرس می شود. محصولات پرس شده به ایستگاه بعدی می روند و دوباره با کمک پیستون های هیدرولیک با ضربه زغال های فشرده را روی تسمه مشبک می اندازند. تسمه توری متحرک از تونل های خشک کن عبور کرده و به تخلیه رطوبت محبوس شده در زغال کمک می کند. زغال های فشرده ای که فرآیند خشک شدن را پشت سر می گذارند، جعبه های خارج شده از دستگاه جعبه ساز را در ربات پرکننده پر می کنند و با کمک نوار نقاله های انتقال، جعبه ها را به دستگاه آب بندی می فرستند. سپس با چسب زدن درب بسته بندی محصول آماده عرضه است. اگر قصد خرید دستگاه تولید زغال و یا آموزش تولید زغال فشرده را دارید با تکنسین های مجرب گلدرکورد تماس بگیرید.

زغال فشرده با پوست نارگیل

اگرچه پوست نارگیل را در زندگی روزمره زیاد نمی شنویم؛ اما می توان از آن در بسیاری از زمینه ها مانند دستگاه تولید زغال استفاده کرد. پوست نارگیل که قبلا زباله کشاورزی محسوب می شد، اکنون به کباب بیولوژیکی یا زغال فشرده تبدیل شده است. زغال فشرده ساخته شده از نارگیل در قلیان استفاده می شود. زغالی که از پوست نارگیل تولید می شود به راحتی می سوزد؛ بی بو است؛ طعم قلیان را خراب نمی کند؛ مدت زمان طولانی دوام دارد و برای تولید آن درختی قطع نمی شود. این زغال‌ دوست‌دار طبیعت جزو بهترین زغال‌ ‌های فشرده دنیاست.
برای شروع، پوسته های نارگیل جمع آوری می شوند. به طور معمول، پوسته ها از کارخانه هایی تهیه می شوند که داخل نارگیل را پردازش می کنند. پوسته های جمع آوری شده در چاه های حفر شده در خاک پر شده و سوزانده می شوند. از آنجایی که میزان اکسیژن چاه محدود است، آتش پس از حدود بیست و دو ساعت خاموش می گردد. پس از پایان آتش، پوسته های کربنی شده از چاه خارج شده و در سبدهایی پر می شوند. احتراق پوسته ها را به زغال چوب تبدیل می کند. زغال‌ های استخراج ‌شده به صورت تپه ‌ای روی هم چیده شده و آب روی قسمت‌ های از بین‌رفته پاشیده می گردد. بدین ترتیب رطوبت در زیر نور خورشید تبخیر شده و زغال سنگ ها خشک می گردند و پس از این فرآیندها زغال آماده شکل گیری می شود. گلدرکورد عرضه کننده انواع دستگاه تولید زغال و خدمات آموزش تولید زغال فشرده است.

مکانیسم دستگاه تولید زغال

قطعات زغال در آسیاب ها پر می شوند. در دستگاه های آسیاب زغال با غلتک خرد شده و به پودر تبدیل می گردد. پودر زغال با سبدهایی از دستگاه به میکسر منتقل شده و کاملاً مخلوط می شود. مقدار زیادی نشاسته و آب به مخلوط کن اضافه می شود تا نشاسته مانند چسب عمل کند و زغال چوب را بچسباند. فرآیند اختلاط زمانی کامل می شود که مخلوط شروع به گلوله شدن کند. مخلوط دوباره از مخلوط کن به سبدها تخلیه می گردد.
در مرحله بعد، مخلوط گرفته شده از آسیاب را داخل دستگاه های پرس پر می کنند. پرس زغال مخلوط چسبنده را به دلخواه استخراج می کند. زغال هایی که به صورت قالب بیرون می آیند را برش می زنند و داخل فر می ریزند و می پزند و به این ترتیب حرارت باعث می گردد که تکه های زغال به هم بچسبند و سفت شوند. برای خرید دستگاه تولید زغال و یا آموزش تولید زغال فشرده به وبسایت گلدرکورد مراجعه کنید.

آشنایی با مراحل تولید زغال فشرده
آشنایی با مراحل تولید زغال فشرده

شرایط مورد نیاز برای کار با دستگاه تولید زغال

تولید یک زغال فشرده خوب به شرایط مختلف زیر بستگی دارد؛

  • فصل مناسب
  • لوله سینوسی
  • رطوبت خاک اره
  • درجه المنت
  • میزان پوست گردو
  • مشعل
  • سیلندر
  • میزان خاک زغال

انواع زغال فشرده قلیان

موضوع دیگر این است که کدام زغال می تواند بهتر و موثرتر باشد. به طور کلی، زغال قلیان در چند نوع در بازار موجود است. به طور مثال، زغال چوب بلوط، زغالی است که از پوسته نارگیل و زغال فشرده ساخته می شود. اشکال زغال سنگ به چند صورت تولید می گردد. این اشکال مکعب، مثلث، گرد و انگشتی هستند. اگر می خواهید از آن در خانه استفاده نمایید، این زغال های فشرده برای شما ایده آل است؛ زیرا حتی با فندک هم می توانید این زغال ها را به اخگر تبدیل کنید. برای خرید دستگاه تولید زغال و نیز آموزش تولید زغال فشرده با شرکت گلدرکورد تماس بگیرید.

دستگاه تولید زغال

دستگاه تولید زغال فشرده چوب، ارتقاء یک کوره گودال برای تولید زغال از چوب است. این دستگاه تجهیزاتی است که می تواند مقدار زیادی چوب را در ساعت پردازش کند. مهم تر از همه، شما می توانید زغال چوب با محتوای کربن ثابت بالا با دستگاه زغال چوب تهیه کنید.

الزامات ساخت زغال چوب چیست؟

همانطور که همه می دانیم زغال از چوب به دست می آید. چوب برای هزاران سال به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گرفته است. از آن می توان برای پخت و پز و گرم کردن با سوزاندن چوب در مناطق روستایی در سراسر جهان استفاده کرد. امروزه مردم می بینند که زغال فشرده ارزش حرارتی بالاتری نسبت به چوب دارد و حمل و نقل آن آسان تر از چوب است. فقط باید دستگاه تولید زغال را از گلدرکورد بخرید و بعد از آموزش تولید زغال فشرده از این محصول کارآمد استفاده کنید. الزامات و توصیه ‌های استفاده از این دستگاه را اینجا ببینید.
اندازه مواد اولیه- اندازه قطر کمتر از 20 میلی متر است.
محتوای آب- رطوبت آب کمتر از 15 درصد است.
قطعات بزرگ چوب- اگر مواد اولیه شما قطعات بزرگ چوب است، باید برای پروژه یک خشک کن و یک سنگ شکن تجهیز کنید. به طور کلی، چوب خشک شده در هوا 8 تا 16 درصد آب را در دیواره های سلولی حفظ می کند. بنابراین برای از بین بردن رطوبت اضافی آب باید از خشک کن استفاده نمایید. برای داشتن اثر کربونیزاسیون بهتر، باید چوب را با قطر کمتر از 20 میلی متر خرد کنید.
تراشه های چوب- تراشه های چوب تکه هایی با اندازه کوچک تا متوسط هستند. با بریدن یا خرد کردن قطعات بزرگ تر چوب ایجاد می شود. اگر ماده اولیه شما خاک اره است، تصمیم بگیرید که آیا نیاز به خرید خشک کن و سنگ شکن دارید یا خیر. اگر تراشه ها کمتر از 20 میلی متر و رطوبت آب کمتر از 15 درصد باشد، نیازی به تجهیز آنها نیست.

انواع دستگاه پرس زغال

به طور کلی، دستگاه پرس زغال به ۲ نوع پرس مکانیکی و پرس هیدرولیک تقسیم می شوند. برای تهیه انواع مختلف این دستگاه با گلدرکورد تماس بگیرید.

انواع دستگاه تولید زغال و فشرده سازی زغال

انواع دستگاه تولید زغال و فشرده سازی زغال بر اساس نوع محصول خروجی دسته بندی می شوند؛

  • دستگاه پرس گردشی
  • کوره زغال همرفتی
  • کوره جداره ای (کبابی)
  • کوره زغال ۶ جداره
  • کوره زغال جی پلاس (G+)

دستگاه های موجود در فرایند تولید زغال

دستگاه تولید زغال از اجزای زیر تشکیل شده است؛

خرد کن

در دستگاه تولید زغال با استفاده از نوار نقاله زنجیری، مواد به سطل خرد کن منتقل شده و چوب با ضربه تیغه یا چکش خرد می گردد. اندازه محصول نهایی توسط اندازه دیافراگم صحنه کنترل شده و یک غلتک با مغناطیسی بالا در انتهای انتقال تخلیه مجهز گردیده است.

خشک کن

از خشک کن برای خشک کردن مایعات مواد مرطوب استفاده می گردد. از این وسیله برای کاهش یا به حداقل رساندن میزان رطوبت مایع در تراشه های چوب، کاه، خاک اره و … استفاده می شود. این فرایند با تماس مستقیم مواد با گاز گرم صورت می گیرد.

دستگاه بریکت

دستگاه بریکت نوعی از تجهیزات تشکیل دهنده بوده که با عبور خاک اره و مواد چربی قابل قبول یا مواد زیست توده از طریق یک پیچ، شبکه تحت فشار بالا و چرخش و اکسترود تشکیل می گردد.

دستگاه کربونیزاسیون

این دستگاه از مواد اولیه تغذیه کرده و کربن تمام شده را تخلیه می کند. با کمک آن، گازهای مضر و دود تولید نشده و دود تولید شده کاملاً یکنواخت است.

جمع بندی

برای تهیه دستگاه تولید زغال و یا آموزش تولید زغال فشرده به وبسایت گلدرکورد مراجعه کنید. این شرکت تولیدکننده دستگاه های تولید زغال بوده و برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده توسط تکنسین های مجرب، رفع ایراد و بریکت گیری، آموزش کوره داری و بریکت گیری، نصب، آموزش کامل و راه اندازی می توانید با تکنسین های گلدرکورد در ارتباط باشید. همه خدمات این شرکت دارای گارانتی و پشتیبانی است.

خرید و فروش دستگاه تولید زغال
خرید و فروش دستگاه تولید زغال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *